BERGEN OP ZOOM - Een aangehouden verdachte van het rijden onder invloed beet donderdagavond een agent toen die hem wilde boeien. De man is ingesloten en zit nog vast.


Donderdagavond omstreeks 23.00 uur kregen agenten, samen met ambulancemedewerkers, een melding dat er iemand op de bestuurdersplaats van een auto zou zitten. De man zou met geen mogelijkheid wakker te krijgen zijn. Agenten gingen ter plaatse naar de Gagelboslaan in Bergen op Zoom en zagen nog net de eerdergenoemde auto een doodlopend straatje in rijden.

Flink in verzet


Ze spraken de bestuurder aan en lieten hem een blaastest doen. Deze gaf aan dat de man, een 33-jarige inwoner van Bergen op Zoom, mogelijk te veel gedronken had. De agenten wilde hierop ook nog een speekseltest doen, maar daaraan wilde de man niet meewerken. Hij werd aangehouden, maar was met geen mogelijkheid meer van plan om met de agenten mee te gaan naar het bureau. De man rende er vandoor.

Verdachte bijt agent


De agenten gebruikten vervolgens hun stroomstootwapen om de verdachte onder controle te krijgen. De man kwam ten val en kon door de agenten geboeid worden. Zelfs nu bleef de man zich nog verzetten. Hij zette op een gegeven moment zelfs zijn tanden hard in het been van een van de agenten. Vervolgens kwamen er collega’s van de agenten en die brachten de man naar een politiecellencomplex. De gebeten agent deed aangifte tegen de verdachte. Hij is gecontroleerd door een arts in het ziekenhuis, maar liep verder geen ernstig letsel op.

De 33-jarige man zit nog vast. Hem worden meerdere feiten tenlastegelegd: het rijden onder invloed, de mishandeling van een agent en wederspannigheid. Hij mag een verklaring afleggen over die feiten en zal zich op termijn voor de rechter moeten verantwoorden.